Jan van Galen en zijn zoon (r) hebben bij een eerder diner een match gemaakt met De Marke om een filmpje op te nemen.
Jan van Galen en zijn zoon (r) hebben bij een eerder diner een match gemaakt met De Marke om een filmpje op te nemen. Foto: Jan van Galen

Nog tien plekken voor bedrijven bij Maatschappelijk Diner

Mensen

HUIZEN - Ruim negentig deelnemers hebben zich inmiddels aangemeld voor het Maatschappelijk Diner en er zijn er nog tien voor bedrijven. Onder de aanmeldingen bevinden zich ondernemers Roy Jongerden van Websteen en Jan van Galen van Jvgpro. ''Het geeft enorm veel voldoening."

Jaarlijks schuiven ruim honderd ondernemers en maatschappelijke organisaties aan tijdens het Maatschappelijk Diner in het Hampshire Hotel Newport. Het is dé plek om in gesprek te komen met elkaar en met de gemeente. Doel is om een match te maken: het vinden van een wederzijdse dienst waar je elkaar verder mee helpt.

Geld is hierbij niet het uitgangspunt. Veel vaker gaat het om kennis, materiaal, faciliteiten en toegang tot elkaars netwerken. Soms gaat het ook gewoon over handen uit de mouwen. Juist die verschillen maken het diner voor veel ondernemers interessant.

Website ontwikkeld
"Wij hebben voor Dementievriendelijk Huizen een website ontwikkeld en Tijd voor Meedoen hebben we voorzien van advies", vertelt Roy Jongerden. Met zijn bedrijf Websteen bouwt hij onder meer websites. Zijn expertise kwam goed van pas bij de organisaties.

"Vrijwilligerswerk is niet altijd een rolstoel duwen", zegt Jan van Galen. Hij merkt dat veel bedrijven over een drempel heen moeten om mee te doen aan de avond. Puur omdat ze het gevoel hebben geld te moeten geven.

"Ik heb zelf ooit een match gesloten met De Marke. Daar zouden wij een lipdub - een muzikale verrassing die op beeld wordt vastgelegd - voor maken", vertelt Van Galen, die in het verleden veel videoproducties maakte.

Lees verder in de digitale editie

Uit de krant