Designers tekenen regelmatig zelf patronen voor het behang dat BN International op de markt brengt.
Designers tekenen regelmatig zelf patronen voor het behang dat BN International op de markt brengt.
Achter de schermen

BN International wereldwijd bekend

Bedrijven

HUIZEN - “Per jaar ontwerpen wij 15 collecties”, vertelt Carolien de Vries, marketing- en promotiemanager bij BN International.

In de zomerserie ‘Achter de Schermen bij…’ neemt het HuizerNieuws een kijkje bij verschillende bevlogen ondernemingen. Deze week kijken we rond bij BN International.

Vakantiebaantje
“Heel veel mensen hebben hier een vakantiebaantje gehad”, vertelt Carolien de Vries over BN International. Het bedrijf is al ruim 90 jaar gevestigd in Huizen, heeft ongeveer 300 werknemers en is vooral bekend van het behang.

“Dat koop je bij de behangspeciaalzaak. Daarnaast produceren wij balacron, het omslagmateriaal voor bijvoorbeeld agenda’s, de bijbel en de koran. De derde tak richt zich op contract-wallcovering, geschikt voor de wanden van hotels, ziekenhuizen en kantoren”, legt De Vries uit.

Wereldwijd
De producten van BN International gaan de hele wereld over. “Ruim negentig procent exporteren wij naar het buitenland, naar Rusland, Spanje en Turkije tot aan Australië. Nu hebben wij bijvoorbeeld een populaire lijn rondom de schilder Vincent van Gogh”, vertelt De Vries, terwijl zij er een boek bij pakt om het te laten zien.

Verschillende schilderijen zijn vertaald naar behang. “Op dit moment is bijvoorbeeld het behang, gericht op het werk ‘Amandelbloesem’ van Van Gogh, zeer populair in China.”

Lees het hele verhaal in de digitale editie van 17 augustus 2016

Uit de krant